… és még sok állatfaj él vizes élőhelyeken, melyet most már a Falabella csoport tagjai is tudnak. A legnagyobb örömmel ezen állatok hangjának utánzását fogadták, különösen amikor Ms Juli és Ms Szilvi angolul és magyarul is a békák hangját próbálta utánozni. Az angol béka ugyanis azt mondja „croak-croak”. Megtanultak különbséget tenni tenger, tó, folyó és mocsár között és a megfelelő képekre szépen elhelyezték az oda tartozó állatokat. A Shetland csoportban ez a gyakorlat már kicsit összetettebben zajlott: sokféle tengeri hal és vizes élőhely lakójával megismerkedtek és a hét végére tökéletesen el tudták helyezni a kócsagot, a levelibékát a hattyút és a kardszárnyú delfint a megfelelő élőhelyére.
Új dalocskát is tanultak, mely a témához illik, sőt a számolás alapjaihoz segítséget nyújt:
One, two, three four five,
Once I cought a fish alive….”
A Shetland csoport gyermekeit – a korosztály elvárásainak megfelelően – próbáljuk a rend szeretetére és annak fenntartására is gyengéden nevelgetni, amikor azonban Ms Csilla közös elpakolásra invitálta a gyerekeket a játék befejezésekor Zsombi - a csoport „legnagyobb játékosa” - az orra alatt morogva jegyezte meg: „soha nem játszunk, mindig csak pakolászunk”.
Mindhárom csoportban nagy sikere volt a horgászos játéknak, melyet maguk készítettek el. A papír halacskákat kifestették, majd a belehelyezett milton kapocs segítségével könnyű volt egy mágneses horgászbot végére akasztani őket. Míra és Bogi jót kacagott az összetekeredett horgászzsinórokon.
A hét végére mindhárom csoportban egy gyönyörű vízi világ montázs készült, közös munka eredményeként. Halakat, kacsákat békákat színeztek, vágtak, sást, füvet, vizet ragasztottak az óriási csomagolópapírokra.
A Dartmoor csoportban a gyerekek azt is hallhatták hogy miért olyan fontos biológiai sokoldalúság megőrzése és védelme, Magyarországnak mely védett vizes területeit ismerjük. A téma lehetőséget adott a földgömbön való barangolásra. Számtalan folyót, tavat mutattak meg rajta és fölismerték az óceánokat is. A finommotorika fejlesztésére is (ami ebben a korban az iskolára készülődés miatt különösen fontos) tökéletes tevékenység volt a papír mozaik-halacskák elkészítése.
Pihenéskor sok a témához illő mese hangzott el, melyekből a fiúk kedvence a „Fish who could wish” volt, a lányok inkább a „Little duck lost” meséjét preferálták, melyről diafilmet vetített nekik Ms Andi.
A gyönyörű hóesésben is remekül érezték magukat az udvaron, a kicsik Bence irányításával a hó alatt rejtőző diókat próbálták megtalálni.
Dini és Peti a hóban