Nagyon izgalmas és tartalmas hónap áll mögöttünk a Green Pony ovi nagycsoportjában. Sok új kisgyerek érkezett és új óvó nénik is. Éppen ezért nagyon sok időt töltöttünk együtt a két másik csoporttal, hogy alaposan megismerhessük egymást. Az első két hét az ismerkedéssel telt, rengeteg izgalmas játékkal tanultuk meg egymás nevét, jelét, ismertük meg egymás családját, kedvenc játékait és nyári élményeit. Gyakran látogatott meg minket Mr. Froggy, aki mindig hozott valami érdekes játékot, kedves dalt, vagy mesét. Angol hagyományokat követve Teddy Bear Day-t tartottunk, amikor mindenki elhozta és bemutatta kedvenc medvéjét, majd valóságos maci-kiállítást teremtettünk az oviban. Hamarosan vidám kis közösséggé váltunk, sok barátság alakult ki és közös hagyományokat kezdtünk megalapozni, melyek segítik a különböző tevékenységeinkre való ráhangolódást. Így végre elkezdődhetett az igazi nagycsoportos „munka”.
Az első komolyabb témánk a család volt, amikor is megpróbáltuk feltárni a családi kapcsolatokat, a családtagok közötti rokoni szálakat. Minden gyermek hozott magával fényképet a családjáról, amelyről mesélt nekünk, majd családfát készíthettünk belőle. A gyerekek így is közelebb kerültek egymáshoz, ahogyan családjaikat bemutatták. Mindenki készített családjáról rajzot, melyet színes kerettel díszítettünk. Ekkor már elkezdődtek a matematika és testnevelés foglalkozások is, melyek köré szintén külön kis apró szokásokat teremtettünk, valamint a legnagyobbaknak a délutáni iskola előkészítő foglalkozások is elindultak. A matematikai témánkhoz (kisebb, nagyobb ugyanakkora…) kapcsolódva az „Under the mushroom” , Szutyejev: A gomba alatt című meséjének angol nyelvű adaptációját dolgoztuk fel. Először mozi termet rendeztünk be a csoportszobában, képek és egy vászon segítségével jelenítettük meg a mesét, majd egy esernyő segítségével dramatizáltuk a történetet.
Szeptember végén az emberi testtel kezdtünk el ismerkedni. Megismerkedtünk a különböző testrészekkel, érzékszervekkel, és azok funkcióival. Megpróbáltunk megragadni külső jegyeket, melyekből hasonlóságokat és különbségeket állapíthatunk meg egymás között. A tükör előtt állva nagy felfedezéseket tehettünk saját arcunkról és testünkről, sokat mókáztunk rajta, míg hasonlatokat találtunk rá, hogy kinek milyen alakú az arca, szeme, kinek van a legkisebb orra és ki mekkorára tudja nyitni a száját. Ezután persze nagyon kedves önarcképek születtek, amelyet mindenki kiragasztott a saját szekrényére. Ebbe a témakörbe remekül illeszkedett matematikai témánk: szín, méret, forma, minden tevékenységünkbe bele tudtuk ágyazni, de azért most már előkerült a logikai készlet is, amellyel a gyerekek szívesen játszottak a különböző megoldandó feladatok során. Marék Veronika: „A sünik és a csúnya kislány” angol meseváltozata „The Ugly Little Girl” alapján esztétikai fogalmakkal ismerkedtünk, megpróbáltuk megállapítani, hogy kinek mi a szép, vagy éppen csúnya és miért.
Az élmény dús hónapot egy izgalmas kirándulás zárta. Elutaztunk Tordasra, egy lovas farmra, ahol a gyerekek lovagolhattak, szőlőt préselhettek, nagyot játszhattunk a szabadban, házigazdáink friss pogácsával, musttal és bográcsgulyással láttak minket vendégül és lovas kocsival járhattuk be a környéket, amely remek alkalom volt arra, hogy az eddig tanult dalainkat önfeledten mutathassuk meg erdőnek, mezőnek.