Nagy népszerűségnek örvendett az e heti témakör; az állatok. A legtöbben már eddig is meg tudtak nevezni néhány állatot, de ezúttal megtanulták mi a különbség a vad- és háziállatok között, hol élnek, hogyan tartjuk, védjük és hasznosítjuk őket. Fölelevenítettünk régi kedvenc állatos dalokat (Old McDonalds, „Baa, baa black sheep” de emellett újakat is tanultunk mint például a „Hickety-pickety my black hen…”
A Falabella csoport a tornaórába is beépítette az állatos tematikát; kedvenc állataik mozgását utánozták. A csoport-foglalkozások során megtanultak különbséget tenni a bárány (lamb) és a birka (sheep) között is és ügyesen szétválogatták a műanyag állatok közül a házi és vadállatokat. A kicsik - Ms Viki és Ms Juli egybehangzó véleménye szerint – hétfő óta „felnőttek”. Aktívan és koncentráltan vesznek részt a foglalkozásokon, segítenek elpakolni a játékokat, pontosan ismerik a napi rutint és önállóan el is végzik ezeket. Az érzelmi stabilitás is biztosabb alapokon nyugszik. Bende hétfőn széles mosollyal érkezett az oviba és odaadóan próbálta meggyőzni – a már csak néha-néha szipogó – Mírát hogy „nem érdemes sírni, hiszen olyat még senki sem hallott, hogy Anya ne jött volna vissza”.
Domi, aki második hetes az oviban, már hamar belenyugszik Anya távollétébe, és ez a külön töltött idő napról napra hosszabbodik. Csütörtökön és pénteken az ebédnél Domi egyedül ette a levest, sőt – Anya legnagyobb meglepetésére – repetát is kért belőle.
A Shetland csoportban Ms Csilla egy kis számlálásra és csoportosításra is ösztökélte a gyerekeket az állatokkal kapcsolatban. Az állatos formakirakó pedig szintén a témához illően motiválta gyerekeket a geometriai formák felismerésében, megnevezésében. Ebben a témában Zsombi igazán otthon érzi magát, korához képest kiemelkedő lexikális tudását már néha angol nyelven is meg tudja csillogtatni.
Megtanulták mi a különbség a házinyúl (rabbit) és a vadnyúl (hare) között, melynek kapcsán egy kis dalt is tanultak és elkészítettek egy nyuszis képet is. Petra a tőle megszokott precizitással végezte a feladatot, sőt gyönyörű menyasszony-nyuszit (a képen)varázsolt vadnyulunkból, virágcsokorral a kezében. A próbanapos Sven számára nem jelentett gondot új környezete, hamar barátokra lelt Attila és Eduard személyében, mindhárman nagy autórajongóként hamar megtalálták a közös hangot.
A Dartmoor csoportban kicsit elmélyültebb tudást szerezhettek a gyerekek arról, hogy az egyes háziállatokat miért és hogyan tartjuk. A fiúk figyelme kicsit elterelődött az autókról – meglepően lelkesen játszottak állatkertest a műanyag állatkákkal. Angol nyelvi fejlődés terén Rami óriási léptekkel halad. Kétnyelvű beszélgetést lehet vele folytatni, melyben a tanár angolul kérdez ő pedig ugyan magyarul válaszol, de érti a lényeget. Tőmondatokat már maga is alkot. Gergő az ebéd során hibátlan angolsággal, spontán fordult Ms Andi felé: "Please, can I have some more?" Mire persze nem csak hogy többet de még annál is többet kapott a zöldborsólevesből. Szintén az állatokhoz kapcsolódóan meghallgatták Julia Donaldson újabb kedves-humoros meséjét: „A Squash and a Squeeze”-t mely igencsak jókedvre derítette a nagyokat és megértették a történetből hogy jobb ha megbecsüjük és örülünk annak amink van, ahelyett hogy mindig másra vágynánk.