A virágokról, mint minden évben, most is szívesen beszélgettek a gyerekek, és már sokan azzal is tisztában voltak, hogy mik is a virágok, hol élhetnek, mik a részeik, és miért hasznosak, de mindezt most természetesen angolul is megtanultuk, és a hét végére már az új gyerekek is tudták, hogy hol található a "root" és a "petal". Azt is megbeszéltük, mi mindenre van szüksége a virágoknak a fejlődéshez, és persze mikor mindehhez játék is társult, rögtön szó szerint feléledtek a virágot alakító gyerekek, akiket egy játék kannából öntöztem, és plüss nappal süttettem :) Bár név szerint az őszi virágokról beszélgettünk, pénteken már a tavasz elé tekintettünk, és tulipán hagymákat ültettünk a kertbe. A régi kedvenc dal, a "Flowers flowers everywhere" is visszatért, karon fogva az újakkal-"Sally go round the Sun" "Engine, engine"-(kiszámoló)
A vizuális foglalkozáson papír virágot hajtogattunk, és sablon alapján festettünk és ragasztottunk virágokat, ami teret adott a gyerekek kreativitásának; nagyon szép alkotások születtek. Kihasználva a valószínűleg lassan véget érő melegebb napokat, sokszor mentünk sétálni, és rengeteg gesztenyét gyűjtöttünk, melyek már csak arra várnak, hogy gyönyörű termésbábok készüljenek belőlük. A heti mese "Green egss and ham" nagyon megragadta a nagycsoportos (Dartmoor) gyerekeket, főleg miután igazi zöld tojást is készítettünk egyik reggel.persze nem kell megijedni, a zöld színt pár csepp ételfestékkel értük el. A főzés tudományán kívül bővült a gyerekek angol szókincse is, hiszen a rántottához való minden alapanyag és eszköz nevét megtanultuk. Furcsa színe ellenére minden gyerek lelkesen fogyasztotta a késői reggelit, még repetát is kértek. Azt gondolom, ezután mindenki, ha nem is zöld, de sárga rántotta készítésében otthon is szívesen fog segédkezni.
A középsősöknél ezen a héten a gyümölcsöké volt a főszerep az évszak látható változásai mellett. Sokan tudták már, hogy mi az ami most ősszel, mi az ami pedig inkább nyáron terem. A gyümölcskóstolás izgalmas játéka amellett, hogy rögzültek az angol szavak arra is rádöbbentette a gyerekeket, hogy esetleg mégiscsak szeretik a körtét vagy szilvát, amit eddig, látvány alapján visszautasítottak volna. Sokan még repeta-lóstólást is kértek, de ehhez mér szép, egész angol mondattal kellett Ms Csillához fordulniuk: Can I have an apple , please? A csoport teljes átalakulása nem zavarta meg az összetartás, a három „grácia” – Noa, Dodó, Viki – továbbra is vezető szerepet tölt be közöttük, miközben az újak Ancika, Andris, Kata és Eszter valamint a kicsiktől „felnőtt” Angi és szépen fokozatosan találják meg helyüket a csoportban.
A legkisebbeknél még mindig a gyerekek beszoktatása a legfontosabb „téma” Róza visszatért betegsége után, és kicsit nehéz kezdet után a hét végére sokat fejlődött, rájött, hogy Anya mindig érte jön, soha nem marad az oviban. Igor – az orosz kisfiú – a bölcsisek büszkesége a héten. Igor nem beszél és nem ért sem magyarul sem angolul. Egyetlen támasza nővére: Lisa, aki a nagycsoportból néha átment hozzá vigasztalni ha nagyon elkeseredett. Igor a héten elhatározhatta, hogy megküzd ezzel a nem mindennapi nehézségű feladattal és megpróbál beilleszkedni a csoportba. A beszoktatások mellett már megkezdtük a tematikus foglalkozásokat is a kiscsoportban. Ms Andi lelkesen beszél a színekről, Nelli, Emma és az új Patrik ügyesen csoportosítja szétválogatja a színkártyákat.